onsdag 27 januari 2010

Stockholms årliga snökaos

Den kom från ingenstans. Alla måste ha varit helt oförberedda och ingen kunde ana att det skulle inträffa just precis idag. En helt vanlig Onsdag i Januari la sig det vita, 2 centimeter tjocka täcket över Stockholm. Det årliga snökaoset har oinbjudet intagit huvudstaden...

Allvarligt! Det är Januari! Är det någon som missat att Januari är en vintermånad? Vintermånad= snö. Tydligen så lyckas Stockholm varje år glömma det faktum att det faktiskt kan komma ett par centimeter snö, så det inträffar en total kaos!
Bussar är timmar försenade, tågen spårar ur, all personal springer som i trans runt på centralen och är chockade över händelsen. Idag råkade jag själv hamna mitt i infernot och jag kan inget annat än att små le (och bli jävligt irriterad)...

Jag tänkte därför nu upplysa Stockholm och Centralens alla anställda att det kommer att fortsätta komma snö i Januari.. Varje år. Antagligen i Februari också.. Ja, det har till och med hänt att det kommit snö i både Mars och April också.

Jag vill inte ens tänka på vad som skulle hända om det kom 3 cm snö.. Eller en decimeter! Jag tror fan i mig att klockorna skulle stanna...

1 kommentar: