måndag 25 januari 2010

Brev

Brev till George W. Bush av Alecia Beth Moore.

Kära President.

Kom, ta en promenad med mig
Låt oss låtasas, att vi bara är två människor
Och att du inte är bättre än mig
Jag skulle vilja fråga dig några frågor
Om vi kan vara ärliga för en stund

Vad känner du när du ser alla hemlösa på gatan?
Vem ber du för på natten innan du ska sova?
Vad känner du när du ser dig själv i spegeln?
Är du stolt?

Hur sover du när resten av oss gråter?
Vad drömmer du när en mor inte får en chans att ta farväl?
Hur kan du ens gå med huvudet högt?
Kan du ens se mig i ögonen och berätta hur?

Kära President.
Hur kan du säga,
Att inget barn är lämnat åt slumpen?
Vi är inte dumma, vi är inte blinda
Vi sitter i din cell,
Medans du stenlägger vägen till helvetet

Låt mig berätta för dig om hårt arbete
Att återbygga ditt hus efter att bomberna åt upp det
Låt mig berätta för dig om hårt arbete
Att bygga en säng av en pappers låda
Låt mig berätta för dig om hårt arbete
Du vet ingenting om hårt arbete

Kära President.
Du skulle aldrig ta en promenad med mig.
Skulle du?

4 kommentarer:

  1. Emma Gillart! =)
    Sjukt bra låt!

    SvaraRadera
  2. Tänkvärt inlägg..... som alltid i matildas blogg :-)

    SvaraRadera
  3. QUSETION! Alecia Beth Moore är väldigt snabb med att slänga ut hur George inte vet hur det är och jobba hårt osv. Då ställer jag mig frågan. HUR I HELVETE VET HON NÅGONTING OM ATT VARA PRESIDENT. hon vet ingenting själv om det hon skriver om så hon är lika kass om inte kassare än George W. Skriker verkligen AH om hon. varför inte bara START A RIOT?
    Emil

    SvaraRadera
  4. Mugatuu. Vet inte ens om jag orkar kommentera din kommentar.. en fråga bara, har hon fel i någont hon skriver? Förutom att du tycker att george w är en klippa?

    SvaraRadera