måndag 1 februari 2010

fem-i-topp

Tänkte lista fem saker som man bara inte orkar med...

5. SJ
Jag vet! Ett återkommande ämne i min dåligt uppdaterade blogg men det är mödan värt!
Behövs det ens någon närmare motivering? Sveriges största skämt skulle man kunna kalla det. Skulle egentligen kunna haffa första platsen..

4. Internet-bråk
Signalamentet: 16 år, gina tricot och lite för mycket att haka upp sig på. Intrigerna brukar äga rum på exempelvis facebook där man skriver ett litet dolt budskap på sin "status". Exempelvis "HERREGUD ASSÅ!" och så är det igång. Personen som känner sig träffad lägger en dräpande kommentar tillbaka, Ex. "Ahaa, men duråå?!".. och så vips! Ett internet-bråk! Fascinerande!

3. Personer som säljer sin själ till facebook
Denna placering matchar placering nummer 4 lite och absolut, jag följer lite samma spår, just Internet. Personer som drabbats av facebook-sjukan måste ha det skitjobbigt! Personer som har behovet av att skriva precis ALLT som händer i deras tillsynes händelselösa liv. Ex. "nu ska jag äta, mmm!", "Nu sker det en dusch!", "Tv nuråå" eller "Jag har hemmorojder :(". I ärlighetens namn.. VEM BRYR SIG OM DU TÄNKER DUSCHA ELLER INTE?! Dessutom är det ingen som vill veta om dina hemmorojer eller finnar. Försök att låta bli! Försök att hoppa över åtminstone EN uppdatering om dagen.. Kan kanske vara en bra start? Eller, börja med krocket?

2. Låtsas-djupa personer
Till kategorin hör också låtas-speciella och låtsas-konstiga personer. Vi snackar mycket götgatan, mycket "jag är INTE fashion"-fast fallet faktiskt är så samt konstiga kommentarer och mycket "deep, deep talk". Personerna ifråga vet oftast inte själv vad de dillar om. Detta är ett fenomen som man kan placera i 2008-talet och framåt. Till eran besvikelse; Det ÄR en trend, NI är en trend! Götgatan har blivit en catwalk och alla studentstäder lika så..

Och på plats numero ono....

Kommer verkligen inte på något som toppar ovanstående.. Det skulle kanske vara jag själv som orkar lägga energi på att göra en fem-i-topp lista? Så får det bli!

1. Matilda Jansson aka. Start a riot. Yeah!

Allt gott!
Eder Matilda

7 kommentarer:

  1. Det här är den enda gången jag kommer hålla med dig i ett av dina inlägg. Första platsen stämmer bra. Men sen vet jag inte om jag tycker det är rätt att ge sig på hela SJ. det finns människor som jobbar hårt där men dom sparkar du gärna på. Okej om du skrivit SJs ledning eller något.
    Sen status uppdateringen, jätte bra grej! det bästa som finns är när tjejer skriver, "hoppar in i duschen nu" då vet jag och Johan att nu är hon naken. Då kan vi gotta oss lite i det! så fortsätta gärna med såna uppdateringar som , ska byta om nu, hoppar i badet, är naken. sprider glädje i matilda dystra värld!

    SvaraRadera
  2. LAVVO Matilda!
    reserven

    SvaraRadera
  3. Emil, tack för den dagliga kommentaren ;)
    Jag älskar att sparka på folk som ligger, precis som hanna sundberg! haha

    Reserven, LAVVO!!

    SvaraRadera
  4. Jag säger då det jag, du, pink och hanna sundberg. vem har hon sparkat på btw?

    från och med nu kommer jag gå under namnet Faksen! och jag har en catch phrase också. "were lightning strikes once, faksen strikes twice!" den kommer jag använda vid fyndiga tillfällen

    SvaraRadera
  5. Fredrik Knuts?


    Jag gillar ditt smaknamn! Dock inte bättre än startariot!!

    SvaraRadera
  6. hehehe jaa just ja !

    tack! nej men du ska ju alltid vara värst!
    Du borde kanske byta till start a war !

    uppdatera bloggen tack!

    SvaraRadera
  7. haha matilda du är skön!!

    SvaraRadera