fredag 6 mars 2009

Slumdog millionaire, hela vägen och lite till...


För första gången på riktigt blev jag på riktigt, riktigt inspirerad till att skriva i bloggen. Faktiskt så är jag just nu, 02.05 inspirerad till att göra vad som helst! Nånting!
Jag skulle kunna ställa mig och baka, skriva en hip-hop dänga, adressera ett brev till kungafamiljen och förklara hur allvarligt trött jag är på Vickan och hennes Nisses bröllop, rädda världen, bygga ett flygplan eller kanske just bara nöja mig med bloggen. Vilket jag också gjorde.

Jag har nämnligen precis för någon timme sen sett världens bästa, vackraste och briljanta film. Den heter ”Slumdog millionaire”, som förövrigt har vunnit 8 Oscars, vilket för mig nu såhär i efterhand känns som en underdrift.
Den tog luften ur mig! Efteråt satt jag och gapade samtidigt som jag ville skratta eller gråta, spy eller hålla tillbaka. Jag menar, hur många gånger händer det att man på fullt allvar sitter kvar och kollar på eftertexten med dräggel i mungipan? Hur många gånger händer det att man på fullt allvar plötsligt, helt spontant blir inspirerad till att baka trots att man knappt kan koka någorlunda makaroner? ALDRIG! Jag känner mig kär gånger 1000 och tro mig jag överdriver inte. Ett konstverk som totalt har kombinerat humor med fullt allvar, samtidigt som man får inblick i världstragedin, mixat med fördomar och ironi. Jag älskar dig Slumdog millionaire och ja, Elin har på kuppen fått något att skriva om i sin praorapport.
Nu måste jag sova på detta för att successivt smälta min upplevelse. SE FILMEN GOTT FOLK!

t-t-t-t-tummen upp.

1 kommentar:

  1. MATILDA & PRAON
    Jag lovade ju att jag skulle kommentera ett inlägg, och jag kan ärligt erkänna att den där kvällen när du och elin ringde mig .. så minns jag knappt vad det var vi pratade om.
    Men jag har någonstans en liten aning om vad som sas .. Hur som helst, saknar er ofantligt mycket, och jag tycker att ni måste ta och komma hem snart!!
    :) Hoppas vi ses snart, ni är mina godingar!
    och ni frågade om det hade hänt något hemma, och det har det .. jag har blivit brunhårig ;)

    HJÄRTA HJÄRTA

    SvaraRadera