tisdag 31 mars 2009

Den ljusa sidan...

Hej alla trogna, vackra läsare!
Tänkte bjuda er alla 4 på morfar ginko, på torsdag klockan 20.00. Där händer det grejer! Där händer det MiraMatil´n the bubbleboys. Så kom dit för rock´n rollen.
Så då fick man in lite smygreklam också i all hast.

Vet inte vad vi ska ta och hitta på i dagens ångande inlägg. Hur jag än börjar skriva så lyckas det bli argt och frustrerat. Tänkte skriva om en underbar busschaffis som kör 617 mot Täby centrum och lyssnar på jazz-standars samtidigt som han skrattar högt, men sekunden efter började jag i stället att skriva om skräckchaffisen som kör 629 mot Danderyds sjukhus. Han som vägrar öppna dörren längst bak. Det är väll ändå ett prakt exempel på tillfällig negativism, just precis när jag ska skriva? För jag menar, jag är inte en negativ person. Inte alls! Möjligen lite pendlade bitter, men det är en helt annan femma. Så nu gör jag ett ärligt försök till lite förändring... Here It comes...

Idag har solen lyst över Stockholm. Varmt har det varit och jag såg en tusselago. På kvällen skådade jag några av mina grymma klasskompisar som hade spelning på 44:an. Egentligen en jäkligt bra dag. Ja. en bra dag..
Jag stannar därför här, på den ljusa sidan, utan någon som helst kritik till de oåtkomliga..

5 kommentarer:

  1. jazzkillen, är det han jag kunde skåda?
    love is the one thing you cant pretend, göre bara, göre!!!!!!!
    Lavvo

    SvaraRadera
  2. solen har även lyst häri vansbro! saknar både dig och din mamma! men på långfredagen blir det äggletning! eller någon annan letning! hoppas allt är så bra som det bara går!!! lavvo från reservmamman. hälsa orginalmamman1

    SvaraRadera
  3. Matilda du gör mej glad, jag är en av de 4....

    SvaraRadera
  4. Jag saknar dej oxå! Precis som reservmamman! Men vi ses ju snart! Påsk va!? då får vi diskutera musik!

    Lavvo från reservstorasyrran A

    SvaraRadera
  5. Du har många reserver Matilda, och jag är också en, Reserv storasyster nummer 2 =) Ses på påsk med äggletning och kubbspel? =) Je älsk dä!! /Emma

    SvaraRadera