tisdag 17 februari 2009

Helt i onödan

Okej, ärligt. Det här känns lite jobbigt och väldigt fånigt. Man kan säga att jag lite utav går emot mina principer. Kanske därutav överskriften, "helt i onödan". Men här är jag nu helt i onödan, precis som alla de andra. Du vet, blondinbella och gänget. Jag ska berätta lite varför jag kastar mig in detta. Hör här...

Förra veckan följde jag med en av mina bästa vänner på nått 21års kalas hon blivit bjuden på. Jag vart aningens förvarnad innan om att det skulle vara bland människor jag inte riktigt skulle palla med, men självklart ställer man upp. Det var dock värre än jag först trott.

Här står vi nu, utanför klubben där kalaset skulle hålla hus. Redan nu kände jag att "njaa, här passar vi inte in Beccis."
Utanför klubben stod 5 vakter med öronsnäcka, solglasögon och batong. Jag tänkte genast "lugn i byxan", men visst, om de känner sig coolare, så då unnar jag dem det.

Väl inne (efter att ha stått i kö och blivit avtjeckad från "VIP"-listan) blir vi bjudna på en drink, och visst, fine, gratis är gott, men här står vi nu omringade av ytligheten.
Killar som uppenbarligen blivit slickade i håret av en jävligt drägglig katt och tjejer som står med tuttarna under hakan, iförda dyraste klänningen från Pradas nya vårkollektion.
10 minuter senare tror jag att jag blivit attakerad av en isbjörn, men det var bara en av gästerna med en gigantisk, vit päls som stötte undan mig. Jag vet inte om det berodde på min klänning från erikshjälpen, annars så ville hon väll bara tränga sig förbi så otrevligt som möjligt.

Efter den fin fina festen på djurparken, som inte liknade någonting alls, kännde jag att mitt självförtroende var på topp. "TACK GUD! Jag är inte som dom." Sen antar jag att jag bestämde mig för att börja skriva. Haha, det var kanske inte riktigt så eller därför jag "började" med detta men jaja, helt i onödan vare i alla fall.

(Förlåt kära bror, din syster har en blogg)

3 kommentarer:

  1. Kom igen nu matilda!
    Erkänn nu, att du var avundsjuk på att jag hade en blogg så du ville också ha en. Det är helt ok, du är inte den första! :P
    puss

    SvaraRadera
  2. ha, så jävla skön!

    kramar/Per

    SvaraRadera
  3. 10 minuter senare tror jag att jag blivit attakerad av en isbjörn, men det var bara en av gästerna med en gigantisk, vit päls som stötte undan mig.

    Klockis!
    Du blir nog den första bloggen jag kommer följa, känns dig hedrad!
    tjo flöjt, chilla galet och so long supsister,snart jävlar! / Bzzzz

    SvaraRadera