torsdag 19 februari 2009

HÄSTKISTA



Nej du ser inte fel. Det är jag och Becca som poserar bredvid Alex Schulman iförda inka-indian dräkt. Det är en lång historia men jag förstår fortfarande inte varför jag fick jobbet som indian på premiären av Indiana Jones. Jag menar, jag har alltid trott att Indiana Jones var en indian flicka som bodde i öknen och extra knäckte som arkeolog. Frågan är då om jag var ultimat för jobbet. Men där stod jag ändå med mitt spjut rätt upp i vädret och låtsades som om att handligen i filmen var på riktigt. Då och då gav jag ifrån mig ett läte som kanske på något sätt kunde kopplas till någon slags läskig varelse, Inka-indian eller inte, förnedrande hur som helst.
Jaja, det var inte det jag tänkte ta upp... I själva verket var det faktiskt Alex Schulman som inspirerade mig till dagens verk tack vare en fin spalt i metro angående sms-felstavningar. Jaja.. till saken..

Skulle skriva ett sms idag till en god vän. Sms:et lydde "ring mig på mobilen", men på något konstigt vis bestämde sig mobilen för att "mobileo" måste vara ordet jag sökte. Man blir ju lite smått irriterad. Vid ett annat tillfälle skulle mitt meddelande innehålla ordet "gästlista" men mobilen valde snabbt som ögat att plocka fram ordet "hästkista". Testa själv! När i hela fridens namn ska man ha användning för ordet hästkista? Hästkista?!?!
"Hej. Matilda här. Vet du vart man kan hitta en billig hästkista?" eller "Tjena, min häst dog igår. Jag placerade honom i hästkistan innan jag sänkte ner honom i marken."
Härdanefter blir det inget mer "T9"i samband med sms. Kanske den dagen då någon förklarar för mig vad en hästkista är för något...

peace

2 kommentarer:

  1. hahahahahahaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa jag döööööööööör xD

    SvaraRadera
  2. hahahahahah, du är rolig du.............

    puss

    SvaraRadera