måndag 25 maj 2009

Kan hända.


"Så var det sagt
Så var det sista kortet lagt
Så har vi båda spelat ut vår roll
Och går åt varsit håll

Så stark så skör
Nu väntar det nya utanför
Du mumlar något ohörbart hejdå
Nu faller vår ridå



Och vem vet, kanske nästa giv
Ja vem vet, kanske nästa liv

Kan hända det blir bra
Kan hända det blir mindre bra
Kan hända du och jag
Lever lyckligt alla dar'
Kan hända det blir bra

Det doftar kallt
Jag minns vår skatt, jag minns allt
Jag minns att nyss fanns drömmar, det fanns mål
Nu gapar här ett hål

En sista blick
Ett sista tack ett sista tick
En allra sista längtan att förstå
Du tänker tyst och går

Och vem vet, kanske nästa giv
Ja vem vet, kanske nästa liv

Kan hända det blir bra
Kan hända det blir mindre bra
Kan hända du och jag
Lever lyckligt alla dar'
Kan hända det blir bra

En vacker vinter dag
Ett sommar-du ett sommar-jag
Lever lyckligt alla dar'
Kan hända det blir bra

Kan hända det blir bra..."

P.

2 kommentarer:

  1. Underbart fin text Matilda och du är vacker som en dag som alltid. Alla världens män jublar ska du veta..... ;-)

    /Din hjärtevän i vått och torrt

    SvaraRadera
  2. Det blir bra. Texten är genial. Har du skrivit den själv? Kram i sommaren

    /A

    SvaraRadera