fredag 8 maj 2009

Ljug som en svensk.

Svenskar måste ju vara experter på att ljuga.
Ja, men då menar jag inte ljuga som att ljuga om allvarliga saker. Jag menar ljug som till exempel kan vara "nej jag sover inte", klockan 4 på morgonen när svensk2 ringer, för att snabbt ursäkta sig med att "jag tänkte inte alls på vad klockan var". Men i själva verket sov svensken som en klubbad säl och svensk nummer två tänkte mycket väl på vad klockan var, men personen sket fullständigt i vilket.. Men det låter ju bättre att spela dum, det vet vi alla.
Vi svenskar ljuger också gärna om vad vi vet, men det avslöjas lika kvickt. Här är ett exempel: "Jag följer verkligen inte big brother", men lustigt nog vet svenskisen att Jessica åkte ut i program 26 och att Barbie är tillsammans med Ken sedan program 8.



Hejja sverige!

2 kommentarer:

  1. haha du har helt rätt..

    SvaraRadera
  2. du är verkligen en bra kåsör! Lavvo från
    reservmamman

    SvaraRadera