måndag 13 april 2009

Bamse och hans vänner

Här sitter jag nu. Utan röst. Röstlös. Rastlös.
Jag äter äpple och försöker desperat med jämna mellanrum att ljuda. Det är ganska lustigt att det enda jag har försökt sagt sedan klockan 07.10 är; "hej jag heter Matilda". Jag måste se ganska dum ut där jag sitter. Viskar; "hej jag heter matilda" samtidigt som jag sniffar näs spray och lägger pussel. Skulle någon titta in i min lägenhet så skulle jag inte tas för någon intelligentare person direkt. Meeen, det är inget jag lider för. Ingen skola blir det idag i alla fall. Ironiskt nog har vi sång hela dagen.

Påsklov har det varit också. Påsken är ful tycker Jonna och det kan jag till en viss del hålla med om. Fjädrar och ägg i kulörta färger. Var det de charmigaste man kunde hitta på? Nej, tacka vettja julen med dess sensuella färger och tjocka gubbar med skägg.

Nu ska jag krya på mig och lägga klart bamses familj innan jag lutar mig tillbaka. Det blir en hård dag på fältet. Jag och min pappa Björn ska till Täby centrum och äta tacos samt besöka farbror doktorn.

Simma lugnt gott folk!

/Er trogne skribent och bloggerska (Känner ni? Man mår lite illa)

2 kommentarer:

  1. kom ihåg honungsvatten! massor med frukt! pappa släpper säkert till spenderplånboken bara du blir frisk! fast det är kanake väldigt skönt med tystnad!!!!! LAVVO! hälsa pappa.


    reservmamman

    SvaraRadera