onsdag 15 april 2009

1978



Jag ska inte säga att det är vinter för det är det inte. Jag ska heller inte sitta här och skriva att jag saknar den för då ljuger jag. Men den var mysig så länge den varade. Speciellt sälen. Och apropå sälen så kan min mormor Else inte åka skidor. Lyssna på den här...

Min fina mormor var i sälen med la familia 1978 för att åka skidor. De skulle ha en trevlig vintersemester, du vet en sådan som bara vi Svensson familjer kan ha.
Det började bra på morgonen med det perfekta kaffet. Efter detta tog familjen Persson på sig de nya, turkos-matchande overallerna för att sedan styra mot backarna. Solen lyste och förväntningarna låg i luften. Mormor hade redan börjat fundera över vilken backe hon skulle välja.
Väl framme vid liften började mormor, som redan börjat leka med tanken "Else Stenmark", att knäppa på sig de blanka skidorna.
Sekunden efter är det dax att kliva på liften. Knappliften. Du vet, den enkla, långsamma.
Den närmar sig sakta men säkert min mormor och hon vänder sig kaxigt om för att medvetet fånga den i rättan tid. Då händer det omöjliga. Då plötsligt förvandlas min mormor till en absolut-inte-stenmark i turkos overall. Hon tar knappliften och sätter den åt fel håll. ÅT FEL HÅLL! Hon upptäcker snart att det inte var ett allt för smart drag och sekunden därpå slår hon en turkos-frivolt samtidigt som hon dras bakåt med endast panik i blickfånget.
Är det inte fastantikt roligt att att hon misstolkar barnliften så hårt att hon placerar den runda delen fram!? Till historien hör också att hon inte åkt skidor sedan dess och det tycker vi alla är synd... men kanske det allra bästa...
Hon är bra på mycket annat min mormor, det får vi IKKE förglömma! Dig tycker jag mycket om.

So long flaggstång och välkommen the vår!

4 kommentarer:

  1. HAHAHAHA,jag döööör :)

    SvaraRadera
  2. Roligaste inlägget M! bra där haha =)

    SvaraRadera
  3. Du skriver sjukt bra och roligt...... ville bara säga det :-) pusspuss
    /R.m

    SvaraRadera
  4. hhahahaha stackars else!!!

    SvaraRadera